Strong İlgi Envanteri, E.K. Strong tarafından 1927 yılında temeli atılmış olan bir testtir. Sonrasında sırasıyla 1981, 1985, 1994, 2004 ve 2012 yılında revize edilerek günümüze uyarlanmıştır. Test sonucunda kişilerin hangi aktivitelerden hoşlandıkları, tercih ettikleri konular, ve buna uygun kariyer seçenekleri ortaya çıkmaktadır.
Eğitim ve Kariyer DanışmanlığıKariyer TestleriStrong Interest Inventory
Strong İlgi Envanteri dört kısımdan oluşmaktadır.
Genel Mesleki Temalar: Bu kısımda, kişinin geniş bir yelpazede ilgisini çeken alan belirlenmektedir. Aynı zamanda, kişinin belirlenen meslek alanlarına karşı tutumu da ortaya çıkmaktadır.
İlgi Ölçümü: Burada, kişinin belirli alan ve aktiviteler kapsamında Genel Mesleki temalardaki puanlarını yüksek veya düşük skorlar bazında belirleyerek, kişinin her bir alana karşı ilgisi ölçülmektedir.
Mesleki Ölçüm: İlk ve orijinal olarak E.K. Strong tarafından yaratılan bu ölçek, Strong İlgi Envanteri’nin de temelini oluşturmaktadır. Bu kısımda, belirli meslekleri çeşitli ilgi ve o mesleği yapabilmek için geren yeterliliklere göre kişinin başarılı olabileceği alanlar belirlenmektedir.
Kişilik Tipi Ölçümü: Bu kısım, asıl envantere en son olarak eklenmiş ve sonradan geliştirilmiş olan bölümdür. Burada, kişilerin yaşama ve çalışma ortamlarında hangi şartlarda daha rahat olduğu ölçülmektedir. Örneğin, kişinin nasıl bir öğrenim yatkınlığı olduğu (görsel, işitsel vs), yalnız mı yoksa takım halinde mi çalışmayı tercih ettiği, liderlik pozisyonunun kişiye ne kadar cazip geldiği veya risk almak konusunda ne kadar atak olduğu gibi konular testin bu son kısmında ele alınmaktadır.